♬ Music Lounge(모든 장르)

If Tomorrow Never Comes (내일이 오지 않는 다면): Ronan Keating / Engelbert Humperdinck

카이로스3 2022. 12. 21. 10:37

Ronan Keating - If Tomorrow Never Comes (내일이 오지 않는 다면)

 

Sometimes late at night

가끔씩 늦은 밤에

I lie awake and watch her sleeping

나는 잠에서 깨어 그녀의 잠든 모습을 바라봅니다

She's lost in peaceful dreams

그녀는 달콤한 꿈속에 빠져 있네요

So I turn out the lights and lay there in the dark

그래서 불을 끄고 어둠 속 그녀 곁에 다시 누웠습니다

And the thought crosses my mind

그리고 이런 생각이 내 머릿속을 스쳐가네요

If I never wake up in the morning

내가 이대로 아침에 깨어나지 못한다면

Would she ever doubt the way I feel

내가 가진 감정을 그녀는 확신할까요

About her in my heart

내 마음속의 그녀에 대한 감정을

 

If tomorrow never comes

내일이 오지 않는다면

Will she know how much I loved her

내가 그녀를 얼마나 사랑했는지 그녀는 알까요

Did I try in every way to show her every day

매일 그녀에게 진실을 보여주기 위해 노력 했어요

That she's my only one

그녀는 내 유일한 사람

 

And if my time on earth were through

그리고 이 땅 위에서 주어진 내 시간이 끝나고

And she must face the world without me

그녀는 나 없는 세상을 헤쳐 나가야 하겠죠

Is the love I gave her in the past

내가 이제껏 그녀에게 준 사랑이

Gonna be enough to last

영원히 지속될 만큼 충분 할는지

If tomorrow never comes

내일이 오지 않는다면

 

'Cause I've lost loved ones in my life

내 인생에서 사랑했던 사람을 잃어 본적이 있기에

Who never knew how much I loved them

내가 그들을 얼마나 사랑했는지

Now I live with the regret

지금 그들은 잘모르죠

 

That my true feelings for them

그들에게 내 진실한 마음을

never were revealed

드러내지 않은걸

So I made a promise to myself

그래서 내 스스로 약속 했죠

To say each day how much she means to me

매일 매일 그녀가 나에게 어떤 의미인지를 말해주기로

 

And avoid that circumstance

그리고 그런 상황을 피한다면

Where there's no second chance

두 번의 기회는 없을 테니

to tell her how I feel

그녀에게 내 마음을 고백 하겠어요

 

If tomorrow never comes

내일이 오지 않는다면

Will she know how much I loved her

내가 그녀를 얼마나 사랑했는지 그녀는 알는지

Did I try in every way to show her every day

매일 매일 그녀에게 보여주기 위해 노력 했어요

That she's my only one

그녀는 내 유일한 사람

 

And if my time on earth were through

그리고 이 땅 위에서 주어진 내 시간이 끝나고

And she must face the world without me

그녀는 나 없는 세상을 헤쳐 나가야 하겠죠

Is the love I gave her in the past

내가 이제껏 그녀에게 준 사랑이

Gonna be enough to last

영원히 지속될 만큼 충분 할는지

If tomorrow never comes

내일이 오지 않는다면

 

So tell that someone that you love

그러니 말해요 사랑하는 사람에게

Just what you're thinking of

당신이 생각하는 것을

If tomorrow never comes

내일이 오지 않을 수도 있으니까요..

Engelbert Humperdinck Version

 

사랑이 두려운 것은 

사랑이 깨어져서가 아니고 

사랑이 변하기 때문이다